RUTA PER INDONÈSIA

indonesia ruta nosaltres klotok

De l’ 1 al 24 d’octubre del 2013

Parlar del 4rt país més poblat del món, format per més de 17.000 illes, és feina complicada. Existeixen sobrades guies genèriques d’aquesta zona sud-asiàtica, però nosaltres volem parlar, com sempre, de la nostra experiència personal de viatjar per lliure per algunes ciutats d’Indonèsia. En 24 dies és impossible fer-se una idea general d’aquest enorme país, així que decidim triar algunes ciutats com a punts de referència i moure’ns al voltant.

banner quadern viatge

Són 3 les illes que visitem: Java, Borneo i Bali.

Java és la illa més poblada del món, i la principal d’Indonèsia. Aterrem a la seva capital, Jakarta,  però decidim no quedar-nos cap dia. Directament volem de nou cap a la segona ciutat en importància, Yogyakarta. A Java trobem 2 dels llocs més visitats, turístics i impressionants de l’illa: Borobudur, el monument budista en forma de piràmide; i Prambanan, el temple hindú més gran de Java. (veure post)

L’illa de Borneo pertany administrativament a 3 països (Indonèsia, Malasia i Brunei) i fins allà vam arribar per visitar els Parcs Naturals de Tanjung Puting i veure i fotografiar orangutans. Espectacular! (veure post)

La tercera illa visitada és Bali, sinònim de platges, arrossars i gent encantadora. (veure post)

 

banner picto avio ok

Anada

  • Companyia Qatar Airways
  • Barcelona- Doha (Qatar) 15.55h – 23:00h (Doha Time)
  • Temps de vol: 5h 30min

Esperem 1h 30min fins al següent vol. S’ha d’agafar el bus per canviar de terminal seguint el Transfer groc. Poc a fer a l’aeroport de Qatar. Pensàvem que seria luxós i modern, però tot el contrari.

  • Doha (Qatar) – Jakarta (illa de Java, Indonèsia) 01:25h – 15h (Indonèsia Time)
  • Temps de vol: 9h

Vols Interns

  • Jakarta (illa de Java) – Yogyakarta (illa de Java)
  • Temps de vol: 1h20min –Companyia Garuda
  • Samarang (illa de Java) – Pangkalan Bun (illa de Borneo)
  • Temps de vol: 55 min –Companyia Trigana Air
  • Pangkalan Bun (illa de Borneo) – Surabaya (iila de Java)
  • Temps de vol: 1h 05 min –Companyia Trigana Air

Tornada

Marxem d’Indonèsia però no tornem directament a casa, ja que anem a HongKong per passar uns dies.

A Doha hem de desembarcar i esperar 3h 25min

Un pagament important és el Visat d’entrada a Indonèsia.

Serà la primera cua que haurem de fer només baixar de l’avió. Actualment són 25 dòlars americans per persona. Accepten també euros, però ells us tornaran el canvi (si no pagueu just) en rúpies indonèsies.

Un cop fet el pagament del Visat hem de fer una altra cua, en aquest cas a Immigració, on l’agent de duanes ens farà les preguntes típiques (dies al país, motiu visita…) i omplirà l’informe corresponent.

Atenció a les Taxes Aeroportuàries a Indonèsia.

És obligatori cada vegada que s’agafa un vol (intern o internacional) pagar la corresponent taxa. Cada aeroport marca el seu import i s’ha de pagar després de facturar. És fàcil trobar els mostradors on s’ha de fer, ja que mai ens deixaran accedir a la terminal si no tenim el resguard de pagament. Les taxes van des de les 20.000 rúpies (1,2€) a les 150.000 rúpies (9€) al sortir del país.

 

Trajectes aeroport-ciutats-estacions trens.

Sempre trobarem alguna combinació per desplaçar-nos a qualsevol ciutat si arribem en avió o tren, però els transports públics tenen poc a veure amb els que estem acostumats a Europa.

El més fàcil i ràpid és desplaçar-se en taxi oficial o algun vehicle privat. Són moltes les persones que ofereixen els seus serveis per portar els passatgers al mateix hotel o hostel de la ciutat. Alguns tenen preu tancat, però amb la majoria és qüestió de pactar l’import. És gairebé obligatori regatejar. A vegades arriba a ser molest la quantitat de persones que t’envolten oferint vehicle. El millor és mantenir la calma i intentar negociar.

També podem trobar el bus públic, molt més econòmic, tot i que no sempre és fàcil saber quines són les línies adequades. Si tenim reservat l’hotel, prèviament és convenient que ells ens expliquin quina és la millor línia per arribar i la parada corresponent.

Si arribem a ciutats petites, també trobarem els Becaks (bicicletes amb seients davanters per a dues persones).Molt econòmics i ideals per desplaçar-nos. Aquí toca regatejar!

banner picto allotjament ok

Indonèsia té una amplia oferta de llocs on dormir. Nosaltres visitem algunes de les ciutats més turístiques, i no tenim cap problema per allotjar-nos sense reserva. En alguns pobles més petits i menys turístics, potser no trobem tanta varietat, però demanant, ens acompanyaran a algun hostel o hotel de la zona. De fet és molt normal que arribant a les ciutats, se’ns apropin desconeguts que amigablement ens oferiran llocs on dormir (reben comisió).

Els preus són molt més baixos que els que trobem a Europa. És per això que podem donar-nos el caprici, alguns dies, d’allotjar-nos en hotels de categoria.

La nostra manera de reservar els hotels és la següent:

L’hotel de la primera ciutat que visitarem el reservem desde casa, abans de sortir de viatge, i la resta anem fent sobre la marxa. Un cop a lloc, busquem informació per internet el dia abans de sortir cap a la següent població. Si ho veiem molt clar, fem la reserva online o truquem. Si no, esperem a arribar i visitar els llocs que hem apuntat previament fins quedar-nos al que més s’adapta a les nostres possibilitats i gustos. Això ens permet canviar de plans sense estar lligat a cap reserva.

Ens guiem molt per les opinions de Tripadvisor i d’altres companys bloguers, i fem la majoria de reserves a www.agoda.com, una web molt útil per recòrrer Àsia.

banner transport cat

Els vols entre ciutats i a d’altres illes d’Indonèsia no són especialment cars. Depenent dels dies de la nostra ruta, és una bona opció.

El tren és un bon transport entre ciutats importants del país.

Per la majoria d’excursions i desplaçaments entre pobles no hi ha una bona xarxa de transports. Molt sovint funciona millor el desplaçament en cotxe i/o autobus. És per això que molta gent ofereix els seus serveis per transportar-nos en vehicle. Les reserves es poden fer normalment des del mateix hotel o a l’entrada d’aquests. Tot és qüestió de negociar el preu. Inclús amb taxis “oficials”, vam poder marcar un preu tancat per un recorregut sense posar mai el taxímetre. S’ha de deixar molt clara la tarifa abans de posar-nos en marxa, o si ho preferim hem d’insistir a que ens posin el taxímetre.

El lloguer de moto és una de les coses més populars, i a nosaltres ens va servir per voltar sobretot per Bali i anar al nostre ritme. Els preus són molt econòmics i les lloguen per dies. A Yogjakarta (Java) ens demanaven deixar el passaport com a garantia del lloguer i en canvi a l’illa de Bali, ni tan sols vam mostrar el carnet de conduir.

En cap moment ens va parar cap control de policia, però portàvem el carnet de conduir internacional per si de cas. Havíem llegit que acostumen a parar als turistes per multar-los si no porten el permís.

Atenció, perquè cal recordar que condueixen per l’esquerra (i bastant malament…).

banner gastronomia cat

La varietat del menjar és enorme i els preus són molt econòmics. A les principals ciutats de Java trobarem un munt de xiringuitos al carrer (warungs), on podem demanar a qualsevol hora del dia.

A les ciutats més turístiques de Bali (com Seminyak i Ubud) l’oferta de restaurants és molt gran. Podem trobar des de menjar típic indonesi, italians, mexicans, fast-food, tapes… encara que la majoria estan preparats pel turisme, i això fa encarir els preus.

Nosaltres vam combinar el tipus de gastronomia, però l’estrella absoluta de la nostra ruta va ser el “Nasi Goreng”, un plat d’arròs, verdures i pollastre, que podíem trobar a qualsevol xiringuito. No vam patir mai per menjar a cap poble perdut, sobretot durant la nostra ruta en moto, ja que sempre acabes trobant algú que et cuina al moment.

Un dels nombrosos mercats de Malang
Un dels nombrosos mercats de Malang
El boníssim menjar indonesi
El boníssim menjar indonesi

banner picto equipatge ok

El nostre equipatge per 30 dies (24 a Indonèsia i 6 a HongKong) va consistir a una motxilla per cada un de nosaltres (50 i 40 litres), a més d’una petita bossa per l’equip fotogràfic i l’ordinador portàtil.

Roba d’estiu (la majoria de cotó) per aguantar la calor, impermeables per dies de pluja i jaqueta per algun dia fred (que no en vam trobar) o per pujar a alguns volcans i punts alts a primera hora del dia (imprescindible, ja que les temperatures baixen moltíssim).

Calçat de muntanya o treking, i sandàlies obertes (còmodes per caminar).

Nosaltres optem per visitar  sovint bugaderies on rentar la roba per portar-ne menys a sobre. A moltes ciutats i pobles importants en trobarem. Poden semblar molt precàries, però no vam tenir mai cap problema. També comprem roba a alguns mercats i comerços per fer-la servir durant el viatge.

Portem tota la nostra roba a rentar
Portem tota la nostra roba a rentar

 

banner picto internet ok

El país té una xarxa molt correcte de telefonia, i si porteu un mòbil lliure (com en el nostre cas) és molt barat comprar una tarjeta per poder trucar i tenir connexió a internet. Per menys de 4 euros, vam tenir connexió de dades a gairebé tot arreu. Això sí, la xarxa 3G està poc estesa (sobretot a les grans ciutats), però gairebé a tot arreu hi ha cobertura.

Després de visitar moltes “botigues” de telefonia (moltes són petits xiringuitos al carrer) optem per la companyia Three i ens funciona molt bé a les illes de Java i Bali, però no té cobertura a Borneo.

A molts hotels, restaurants i cafeteries disposen de wifi, així que és relativament fàcil connectar-se. Només als Parcs Naturals de Borneo, a petits pobles i a zones rurals no disposàvem de connexió.

banner vacunes ok

Per visitar Indonèsia, i sobretot les zones més turístiques, no és obligatori cap vacunació, però és recomanable estar al dia. Nosaltres començàvem a estar desfasats en aquest aspecte, i vam dirigir-nos al Servei d’Atenció al Viatger Parc Taulí (Hospital de Sabadell). Allà ens van asessorar perfectament i ens van indicar les més apropiades.

Preu de la visita: 32,57 € / persona (inclou vacunes, excepte la de la febre groga)

Vam vacunar-nos de:

  • Febre Tifoidea
  • Hepatitis A
  • Encefalitis Japonesa

Hi ha moltes opinions sobre si és necessari seguir algun tipus de tractament contra el Paludisme o Malària, malaltia parasitària que es transmet per la picada dels mosquits. Al visitar l’illa de Borneo, vam decidir que prendríem el tractament de Malarone. Són unes pastilles que s’han de prendre 1 dia abans de visitar la zona de possible risc i durant 7 dies seguits.

És important informar-se de les vacunacions amb temps de sobres abans de marxar, ja que algunes vacunes s’han d’administrar en varies dosis inclús un mes abans de sortir de viatge.

Més informació a:

Passem pel Centre de vacunació de l'Hospital Parc Taulí
Passem pel Centre de vacunació de l’Hospital Parc Taulí

 

banner mapa ruta

Aquest és el mapa amb les ciutat, pobles i llocs on dediquem més temps en la nostra ruta:

 

banner consells

  • A tot el país es condueix per l’esquerra, i cal anar amb molt de compte amb els vehicles. A les ciutats grans, travessar les cruïlles pot ser una barreja entre perillós i divertit. Moltes no tenen semàfors per vianants, només per la regulació de cotxes.

  • A molts pobles i inclús ciutats importants, no existeixen voreres o simplement estan destrossades. Pot semblar una tonteria, però afegit al problema del trànsit, és tot un caos pels vianants.

  • No és mala idea, si tenim pensat llogar una moto, portar algun tipus de mocador pel cap. Els cascos que ens donen acostumen a estar en molt males condicions (interior molt brut), i el mocador ens pot estalviar patiments. A més, si el casc no és integral, ens pot protegir també la boca quan circulem (atenció als insectes voladors quan conduim).

  • Sobretot les motos, s’incorporen a les vies principals sense mirar. La norma és: “ja s’apartaran els altres”. Ens avançaran per dreta, esquerra i si ens descuidem per sobre… No cal emprenyar-se si fan servir continuament el claxon. És la seva manera d’avisar a tothom que ens avançaran.

  • El número de ciclomotors a les ciutats és impressionant. Tothom el fa servir per tot. És fàcil veure families senceres de 4 membres sobre la moto, o portant objectes molt voluminosos.

  • Una cosa que ens va sorprendre respecte al trànsit, és que hi ha poquíssim policies que el regulin. Però els mateixos habitants s’ajuden contínuament i sempre veurem com es donen indicacions els uns als altres per maniobrar. En cruilles amb molt de trànsit, algunes persones ajuden a que els cotxes es puguin incorporar a la via principal a canvi d’unes monedes.

  • Per desplaçar-se, és molt útil buscar a altres possibles viatgers per compartir taxi o vehicle. Abarateix molt el preu.

  • A molts llocs és super popular la confecció del “batik” (tipus de teixit amb un tenyit especial molt colorista). Camises, vestits, mocadors, souvenirs… S’ha de vigilar amb les còpies barates i de mala qualitat. La ciutat de Solo (Java) és un dels llocs de confecció més populars.

  • Precissament al voltant de monuments importants d’algunes ciutats, a vegades s’ofereixen a guiar-nos fins a la porta o taquilla, però ens acaben portant a botigues de “batik”.

  • A l’època del nostre viatge (octubre), el sol surt molt d’hora (5h matí) i s’hi posa també aviat (17:30). Cal tenir-ho present per les excursions i desplaçaments.

  • És per això que la gent s’aixeca molt d’hora i ja trobem molt moviment al matí sobretot als mercats.

  • També, a causa de la calor i humitat, al migdia hi trobarem poc moviment als carrers, i de cara al vespre tot s’activa.

  • Els indonesis mengen a totes hores i els agrada fer molta vida social al carrer. És fàcil veure grups numerosos al voltant dels warungs (paradetes de menjar). Això sí, sempre per separat els grups d’homes i dones.

  • També els encanta les begudes ensucrades de tot tipus, especialment qualsevol barreja amb te. Tasteu sense por!

  • Per cert, no cal dir que a l’lla de Java (i a la majoria del país) són musulmans, en canvi a l’illa de Bali són majoritariament hinduistes.

  • Això vol dir que, excepte a Bali, el consum d’alcohol està prohibit (tot i que a les grans cadenes hoteleres i alguns locals per turistes s’acostumen a fer excepcions).

  • En canvi a Bali, gaudirem amb la boníssima cervesa local, anomenada Bintang.

  • Un petit truco per aconseguir algun extra als hotels on ens allotgem era dir que estàvem de lluna de mel. Els encanta aquest tipus de turisme, i podíem rebre des de una habitació superior el mateix preu, a algun detallet en forma de regal.

banner diari ruta

DISTRIBUCIÓ DE DIES DE LA NOSTRA RUTA (conceptes més importants):

Per una idea més concreta podeu llegir els posts que escrivíem durant la nostra ruta. Els enllaços també porten als articles.

Vol d’arribada a Jakarta i vol intern fins a Yogyakarta. Per primera vegada a la vida comprem un vol directament a l’aeroport, sense cap tipus de reserva. Allà els vols interns entre grans ciutats són continus i és fàcil comprar-los al moment. El truco és saber quines companyies aèries fan els trajectes i anar directament a les seves oficines de venta. Nosaltres estàvem comprant el vol a les 16:20h per sortir només 50 minuts després.

Un cop arribem a Yogyakarta, busquem el bus urbà, anomenat Trans. Per 3.000 rúpies (0,2€) ens deixa davant del nostre hotel.

Dormim a Yogyakarta.

Voltem tot el dia per Yogyakarta. Visitem el famós Kraton, el Temple del Sultán.

Atenció a aquesta visita, ja que tot i ser fàcil de trobar, ens poden enredar per diferents motius. El primer és que hi ha gent que intenta aprofitar-se dels turistes, portant-los a botigues de “batik”, un teixit molt característic de la zona. S’ofereixen a guiar-te al temple, però després de conduir-te per carrerons, acabes a la botiga d’algun conegut que els donarà una propina a canvi de portar estrangers com nosaltres. L’altre moment amb el que hem de vigilar és quan comprem l’entrada al temple. Existeixen altres temples de menor interès i ningú t’avisa que no són els de l’Emperador. Compres l’entrada i un cop a dins veus que no són els que buscaves. Els tiquets no serveixen entre els diferents Temples, i has de tornar a pagar l’entrada. Una bona referència és l’enorme rellotge que trobarem a l’entrada dels Kraton Temples, al final de tot de l’important carrer comercial de JL Malioboro.

Dormim a Yogyakarta.

Des de Yogyakarta, fem una excursió per visitar algunes de les meravelles d’Indonèsia, els temples de Borobudur, el volcà Gunnung Merapi i els temples de Prambanan.

Tot i poder-se visitar per lliure, el més normal i fàcil és agafar algun dels tours que ofereixen un munt d’empreses repartides per tota la ciutat. Nosaltres triem llogar un conductor que el mateix hotel ens facilita i que ens portarà durant tot el dia als llocs indicats.

Vam estar intentant de llogar una moto per anar-hi pel nostre compte, però a l’oficina ens demanaven deixar els nostres passaports. No ens vam atrevir a fer-ho però segons ens van explicar després, es veu que és força habitual, tot i que nosaltres, al portar pocs dies, no ens vam voler arriscar…

Sortim molt d’hora, a les 4h del matí, per arribar encara fosc a Borobudur, on volem veure la sortida del sol. Allà comprem l’entrada (diferents tarifes segons l’hora de visita)

Preu: 380.000 rupies/persona (24€).

És obligatori posar-se el “serung” una peça de roba en forma de faldilla, que et donen amb el tiquet d’entrada.

Un cop visitat, continuem la ruta en cotxe cap a Kaliurang, on s’obté una de les millors vistes del volcà Gunnung Merapi (literalment Muntanya de Foc). Podem fer algun dels tours en 4×4 o moto que recorren la zona.

Ens dirigim cap als Temples de Prambanan, que ofereixen una visió imponent (veure post).

Recomanem també visitar, sortint dels Temples, el Mercat de Prambanan, ple de parades de tot tipus, amb molt color i vida.

La tarda la dediquem al descans i relax, inclosos uns massatges. Imprescindible visitar algun lloc on fer-se un massatge indonesi. L’oferta és enorme i els preus molt econòmics.

Dormim a Yogyakarta.

El dediquem a continuar voltant per Yogyakarta. Recorrem JL Malioboro (avinguda comercial)  amunt i avall. Si busqueu souvenirs és el lloc ideal.

També és essencial passejar per la zona de Sosrowijayan, un barri tradicional al sud de l’estació de trens. Aquí és on trobem la principal oferta d’hotels i hostels, i on veiem a moltíssims turistes motxilleros. Podem dinar o fer cafetó en els diferents restaurants que hi ha.

Dormim a Yogyakarta.

Agafem el tren per viatjar fins a la població de Solo, també coneguda com Surakarta, a l’est de Yogyakarta.

Existeixen 3 tipus de trens, Executive, Business i Economy, depenent dels serveis que ofereixen. Però no tots els recorreguts entre ciutats ofereixen les 3 modalitats, és important demanar-ho a cada estació. El tren és un transport barat a Indonèsia, i una de les millors maneres de moure’s pel país.

El trajecte de Yogyakarta a Solo és de només 1h 20 min. i viatgem en classe Econòmica. Els vagons que agafem no disposen d’aire condicionat, però no són gaire plens i arribem sense problemes.

La ciutat de Solo té dues parades importants i és convenient, si tenim hotel reservat, saber quina és la que està més aprop. El millor transport per desplaçar-se és el becak.

Durant el dia visitem i voltem per Solo.

Dormim a Solo.

Agafem un bus que es diu Joglosemar que ens portarà a la ciutat de Semarang.

Aquest bus-furgo surt de davant de l’Hotel Arini de Solo i aquest trajecte de 3 hores, val 50.000 rúpies/persona (3€).

A Semarang fem nit perquè demà agafem un vol des d’aquí.

Agafem taxi cap a l’aeroport (25.000 rúpies – 1’5€) i després d’una hora de vol, arribem a Borneo (aeoport de Pangkalan Bun).

Ens recull el guia que hem contractat a través de l’agència www.come2indonesia.com, dirigida per un espanyol (Norberto Rodriguez).

Amb aquesta agència hem contractat la ruta per veure orangutans i inclou:

  • -Guia de parla anglesa
  • -Dues nits d’allotjament en un klotok (vaixell típic indonesi)
  • -Àpats al vaixell (tenim sort amb la cuinera i tastem alguns dels menjar més bons de tot el viatge!)
  • -Desplaçaments amb el vaixell
  • -Entrada i taxes al Parc Natural Tanjung Puting (no incloses les 50.000 rúpies -3€- per portar la càmera de fotos)

Comencem a navegar pel riu Sekonyer on comencen a aparèixer els primers animals. Aquesta nit dormim atracats en un moll del riu dins el vaixell. Una bonica experiència (veure post).

Aquest dia és de ruta en vaixell i de visita d’orangutans. Molt recomanable!

El Parc és prou gran per no trobar-te molts turistes i és espectacular trobar-te orangutans amagats entre els arbres. A unes hores concretes, els rangers del Parc porten aliments a un punt concret, on s’apropen molts simis, però també tots els turistes que es trobin pels voltants. Tot i així mereix la pena.

Segona nit al vaixell.

El nostra guia ens porta fins a l’aeroport, on agafem un vol d’una hora cap a Surabaya.

A l’arribar, contractem un cotxe privat a l’oficina de turisme que ens porta fins a Malang (100.000 rúpies/persona – 6€). Els de l’hotel ens demanven 200.000 rúpies/persona pel mateix trajecte… Des de l’aeroport també hi ha l’opció d’anar amb bus fins a Malang, però hem d’anar des de l’aeroport fins a l’estació de Purabaya (15.000 rúpies/bitllet – 1€).

Dormim a Malang.

Visitem Malang. Recomenem la barriada Kota Bunga, la “Old Grand Mosque” (la Gran Mesquita, impresionant), el Mercat del Ocells i de les Flors, el temple xinès Eng An Kiong, i perdre’s pels carrerons…

Dormim a Malang

Avui fem ruta per veure el volcà Bromo.

Hem contractat l’excursió a l’oficina de l’agència Sunrise a Malang mateix (el dia abans) i ens surt una mica més bé de preu que el que ens havien ofert ells mateixos per mail abans de venir…

Preu: 650.000 rúpies/persona – 40€ (cotxe amb conductor i guia, 4×4 fins al mirador, pujada al volcà, refrigeri, aigua).

Agafar roba d’abric, fa molt de fred!

L’excursió comença molt d’hora (ens venen a recollir a la 1h de la matinada) i tot i que hi ha força turistes, el lloc és molt maco. Encara arribem negre nit a uns miradors des d’on veure com surt el sol amb les vistes dels impressionants volcans. Imatge típica de postal. Després ens porten als peus del Bromo i pugem fins al seu cràter.  A les 12h del migdia som de tornada.

A la tarda visitem la ciutat i portem la roba a una bugaderia. Ens la tindran neta per demà per 15.000 rúpies (1 euro…).

Volem comprar els vols a Bali per demà passat per internet però no funciona la web. Els nois de l’hotel els compren per nosaltres.

Dormim a Malang.

Passem el dia a Malang, voltant per la ciutat.

Recollim la roba a la bugaderia en perfectíssim estat.

Dormim a Malang.

Taxi per anar cap a l’aeroport i agafem el vol cap a Denpasar (Bali). En una hora hem fet canvi d’illa.

Contractem un cotxe-taxi (no oficial) a la sortida. Negociem el preu abans i per 110.000 rúpies (7€) ens porta als dos a l’hotel, al centre de Seminyak.

Voltem pel poble. Molt més turístic i diferent del que hem vist fins ara…

Dormim a Seminyak.

Dediquem el dia a conèixer Seminyak i la vida balinesa… Massatges, botigues, restaurants, platja…

Dormim a Seminyak.

Avui lloguem una moto per 60.000 rúpies/dia (3’5 euros). Ens la porten i recullen al mateix hotel.

Fem ruta cap el sud de Bali per Jimbaran, Balangan, el Temple Pura Luhur Ulu Watu (atenció amb els micos!)…

Matí de descans i de planifiació a la piscina de l’hotel.

Tarda de visita per Seminyak i posta de sol a la platja.

Dormim a Seminyak.

Ens desplacem a Ubud, al centre de Bali.

Contractem un taxi i negociem el preu. Finalment, 300.000 rúpies/trajecte (18€). En 1h 30m arribem.

Visitem Ubud (mercat, camps d’arròs, carrerons…)

Dormim a Ubud.

Visitem el Monkey Forest d’Ubud al matí (20.000 rúpies/persona – 1’2€).

Tarda de relax a la piscina de l’hotel.

Nit de danses balineses a l’Ubud Palace (80.000 rúpies/persona – 5€).

Dormim a Ubud.

Lloguem moto per 3 dies. Deixem les motxilles grosses a l’hotel (ens ho permeten fer perquè tornarem més endavant) i ens emportem la petita amb les coses bàsiques.

Agafem direcció al nord, passant pels llacs Beratan, Buyan i Tamblingan, parant al mercat de Puri Candi Kuming, arribem al poble de Lovina.

Atenció als caçadors de clients potencials que et persegueixen per vendre’t el seu hostel… Visitem les platges.

Dormim a Lovina.

Avui ens dirigim al poble de Munduk, al centre de l’illa. Veiem mercats i poblets en la nostra ruta.

Busquem els camps d’arròs coneguts dels voltants i ens perdem per una zona increïblement bonica, amb la gent saludant-nos per tot arreu!

Dormim a Munduk.

Comencem a fer camí per tornar cap al sud, cap a Ubud, però abans passem per Jatiluwih, uns bancals d’arròs reconeguts per la Unesco. Espectacular! Hem de pagar entrada, 15.000 rúpies/persona (1€).

Arribem a Ubud, tornem la moto i agafem forces a la piscina de l’hotel…

Dormim a Ubud.

Avui ens llevem a Ubud, on passem el dia i veiem la cerimònia de Galungan (ofrenes a tots els temples de la ciutat i a molts punts repartits per tot arreu). Tothom s’ha mudat per l’ocasió!

També ens acostem a la zona de camps d’arròs que voregen tot Ubud, (per trobar-ho s’ha de caminar direcció al Samara Villas Hotel).

Dormim a Ubud.

Avui marxem d’Ubud i de Bali, direcció Hong Kong. Aprofitem el matí per comprar quatre regalets que ens falten i cap al migdia agafem el taxi de l’hotel que ens porta fins a l’aeroport de Denpasar per 410.000 rúpies/trajecte (25€).

banner entrades

pictos fotos posts indonesia 01 pictos fotos posts indonesia 02 pictos fotos posts indonesia 03 pictos fotos posts indonesia 04 pictos fotos posts indonesia 05 pictos fotos posts indonesia 06 pictos fotos posts indonesia 07 pictos fotos posts indonesia 08 pictos fotos posts indonesia 09 pictos fotos posts indonesia 10 pictos fotos posts indonesia 11indonesia-borobudur-bv-cat

banner video cat

I res millor que un vídeo, per mostrar com ens ho vam passar en la nostra ruta per Indonèsia:

banner fotos

galeria fotos indonesia

7 respostes a “RUTA PER INDONÈSIA

  1. Fantàstic bloc. Sou uns grans aventurers i magnífics reporters.
    Ens heu posat les dents llargues amb el reportatge, esperem poder anar l’estiu del 2016 i es servirà com referència

    1. Moltíssimes gràcies per les teves paraules, Enric.
      Serà un plaer saber que la nostra informació us serà ben útil pel vostre viatge.
      Veritablement és un lloc maco per visitar, ple de contrastos.

      Salut i molts viatges!!!

Deixa un comentari