Ruta per Corea del Sud. Informació i consells

corea-69

DEL 1 AL 26 DE NOVEMBRE DEL 2016

Un país de contrastos. Així és com ens agrada descriure Corea del Sud quan ens demanen per aquest meravellós territori.

Perquè és fàcil que pensem en la seva vibrant vida urbana (Seül i Busan són els màxims exponents), però el que potser no és tan conegut, és que el 70 % de la superfície de Corea és coberta de muntanyes, i que la natura és una part molt important pels seus habitants.

corea_seul_nit
Les grans ciutats són impressionants. Seül és enorme
corea-114
La combinació entre el més tradicional i el més modern és visible per tot arreu
corea-sud-151
Existeix una important zona rural repartida per tot el país
corea-seul-54
A Corea trobarem grans parc naturals

Quan vam decidim fer ruta per aquest país, hem de reconèixer que teníem molt poques dades de Corea. Què ens trobaríem? Quants dies caldrien? Quins llocs són imprescindibles per visitar? Les respostes éren mínimes, així que vam optar per un plan ben simple: viatjar totalment oberts, sense tancar res!

Disposem de 37 dies per fer una ruta per Àsia, així que la nostra idea és comprar un bitllet d’anada a Seül, i el de tornada des de Hong Kong. Tot el que passi entre aquests dies serà el que sorgeixi sobre la marxa, respectant les nostres sensacions… Si en una setmana en tenim prou, canviarem de país. Però ai!, Corea ens enganxa! Descobrim racons maquíssims, ens ho prenem amb calma, i anem visitant regions que desconeixíem per complet. Ens atrevim a llogar uns quants cotxes (tot i la dificultat idiomàtica) i finalment, passem 26 dies en aquest país. Corea del Sud ens ha atrapat!

banner picto info ok

La Península coreana (Corea del Sud i Corea del Nord) s’exten al sud-est del continent asiàtic, ocupant uns 1.000 quilòmetres de longitud i 216 quilòmetres d’amplada al punt més estret. Les dues Coreas estan separades per l’anomenada Zona Desmilitaritzada.

Corea del Sud està formada per la seva capital, Seül, la ciutat autònoma de Sejong, i 9 províncies. Al final de la ruta descobrirem que hem pogut conèixer 6 d’aquestes províncies.

L’idioma oficial, el coreà, està classificat dins el grup de llengües uraloaltaiques, i el seu alfabet, anomenat Hangul, és un dels més macos que hem conegut. Format per 10 vocals i 14 consonants, va ser creat l’any 1443 sota decret del Rei Sejong el Gran com a una interpretació dels sons parlats. El país ocupa una superficie de 100.000 quilòmetres quadrats (més o menys la superfície de les Comunitats d’Andalusia i Murcia juntes), i té una població de 50 milions de persones. La moneda és el Won coreà (1 EUR = 1.300 KRW)

La bandera nacional (Taegeukgi) és de fons blanc, amb un cercle bicolor vermell i blau, i uns trigrames als extrems. El blanc simbolitza la pau, l’esfera és el balanç entre el ying i el yang, i els 4 trigrames són la represantació gràfica dels elements aigua, foc, terra i cel.

Als coreans els agrada definir-se a través de 3 conceptes que resumeixen la seva identitat.

• Gi és l’esperit i l’energia de la natura coreana que flueix per tots els éssers vius.
  • Heung defineix l’euforia, plaer i alegria. Aquesta sensació d’entusiasme recorre tota la cultura coreana, des de les més antigues danses folclòriques a les més modernes del K-Pop.
  • Jeong () és l’afecte i generositat, inclosos en la manifestació del caracter del poble coreà.

Corea és un país on s’ha d’obrir molt els ulls per visitar-lo. Requereix fer-ho amb calma, sempre disposat a noves experiències, i aprofitar les diferències amb nosaltres com a moments únics.

corea-sud-136
Els coreans són gent amable
corea-seul-46
Un país on trobarem un munt d’experiències, una d’elles, la famosa barbacoa coreana

corea-seul-7

a favor EL QUE MÉS ENS VA AGRADAR

Els mercats. A la majoria de ciutats i pobles trobem molts mercats, i a nosaltres ens encanten. Menjar, carn, peix, roba… Quanta vida!

en contra EL QUE MENYS ENS VA AGRADAR

La comunicació, tant verbal com d’infraestructures són els punts més negatius de la ruta. Les ciutats grans sí que estan ben comunicades entre elles, però per arribar a pobles petits ja és més complicat. El millor és llogar cotxe, però no és fàcil moure’s per les carreteres coreanes. El GPS i Google Maps van ser indispensables per nosaltres. Però en cap moment va ser un punt realment negatiu.

banner quadern viatge

banner picto avio ok

Volem amb la companyia Brittish Airways amb una escala.

• ANADA:
    • Barcelona – Londres, 2 hores
    • Londres- Seül, 10:30 hores
  • TORNADA:
    • Hong Kong – Londres, 12 hores
    • Londres – Barcelona, 2 hores
  • VOLS INTERNS:
    • Yeosu – Jeju (Korean Air – 50 minuts, 40€)
    • Jeju- Busan (Air Busan – 40 minuts)

banner picto transport cotxe ok

Lloguem 2 cotxes per recórrer bona part del país.

El primer, durant 13 dies, sortint de Seül i tornant-lo a la ciutat de Yeosu (al sud del país). Recorrem 1.376 quilòmetres i el lloguem a la companyia AJ Rental Cars (840.000 w amb GPS).

El segon, durant 6 dies, el lloguem i retornem a l’aeroport de Jeju per recórrer aquesta illa. Companyia Jeju Car i fem 461 quilòmetres.

Al país trobarem peatges en algunes carreteres importants o per passar certs ponts.

Reconeixem que la dificultat de l’idioma pot semblar un problema a l’inici, però un cop vist que tot va anar sobre rodes 🙂 estem convençuts que el cotxe va ser una gran manera de conèixer Corea.

corea-jeju-133
Descobrint el país en cotxe

banner picto allotjament ok

Durant la nostra ruta per Corea del Sud, fem nit en allotjament de tot tipus i pressupostos. La varietat en aquest país és molt àmplia, i dormim en hotels moderns, simples, recarregats, estranys, tradicionals, petits, grans…

Al tenir la ruta oberta, i viatjar en temporada baixa, no trobem cap tipus de problema per trobar allotjament ni d’ocupació. Acostumem a buscar per internet un o dos dies abans d’arribar a la ciutat i fem la reserva a través de la web del mateix establiment o de la companyia Booking.

Aquest és el llistat dels allotjaments que fem servir:

Hotel Shinshin –Seül- 7 nits (2 -8 novembre) Modern i funcional. Personal molt amable. Ben ubicat.

Haru Guest House –Sokcho 2 nits (9-10 novembre) Modern. Bon esmorzar. Amables.

Goodstay Poong-gyung Guesthouse –Andong– 1 nit (11 novembre) Hostel senzill però molt maco. Cafeteria molt xula. Apartat del centre.

Hotel North Tel Daegu– 1 nit (12 novembre) Gran, confortable i modern.

Hanok Floral Space Guesthouse Gyenongju– 2 nits (13-14 novembre). Estil tradicional, futon a terra, molt senzill. Personal molt amable.

Hotel YTT Busan- 3 nits (15-16-17 novembre) Estil oriental i modern. Cèntric.

Hotel Hansan –Tongyeong– 1 nit (18 novembre) Habitació gran, estil occidental.

Guest House Munich HouseGerman Village– 1 nit (19 novembre). Habitació senzilla amb petita cuina. Futon a terra.

Hotel Elena  –Yeosu -1 nit (20 novembre). Ben situat, econòmic, senzill. Ubicant en 2 plantes d’un edifici.

Hotel Leo –Jeju– 3 nits (21-22-23 novembre). Hotel modern d’estil occidental, amb pàrquing.

Hotel Grand Mer  –Seogwipo– 3 nits (24-25-26 novembre). Modern, una mica apartat del nucli urbà. Situat al costat del gran complex hoteler Jungmun Resort.

corea-jeju-191
El nostre equipatge per la ruta

banner picto diners ok

Corea del Sud no és un país car, però tampoc té a veure amb els preus del sud-est asiàtic. Podem dir que tot està molt semblant a casa nostra, i al tenir tanta diversitat d’hotels i restaurants, som nosaltres qui marcarem la línia del pressupost viatger. Podem trobar establiments de tot tipus i nivell, així que el país està recomanat per qualsevol tipus de viatger i butxaca.

Pel canvi de moneda, fem una petitíssima part a l’aeroport, per tenir una mica els primers dies, i després fem una quantitat més gran a un dels diferents bancs de la ciutat (el canvi surt millor).

A més, fem servir per molts pagaments la targeta de crèdit, que s’utilitza a la majoria d’establiments.

Corea acostuma a cobrar per qualsevol lloc que visitem (parc nacionals, temples, etc…) i també per aparcar a les zones més turístiques, però no són preus excessivament alts.

banner pictos comunicació

Està clar que el coreà és un idioma ben difícil, i que no serà fàcil pels turistes moure’s per aquest país. Però ja sabeu que la llengüa no és cap impediment per visitar un lloc, així que amb calma i tranquil·litat podem arribar a tot arreu. No tothom parla anglès, així que sovint es complica el simple fet de demanar alguna cosa bàsica. A Seül en trobem més gent que parli, però als pobles i ciutats petites, costa trobar persones que es comuniquin en anglès.

Al transport públic (especialment al metro), trobarem moltes parades indicades en anglès, i la megafonia ho anuncia en coreà i anglès. La ruta en cotxe ja es complica un mica més, perquè algunes indicacions només estan en coreà.

Fins i tot a moltes oficines turístiques d’informació en pobles petits, els costava parlar una paraula d’anglès, cosa que dificulta l’enteniment.

corea-sud-140

banner picto menjar ok

Kimchi, bibimbap, guksu, barbacoes… La gastronomia coreana ofereix una amplia gama de plats. Les espècies i salses sempre són presents a qualsevol plat, per potenciar el sabor dels aliments, i ens va sorprendre el sabor intensiu del picant a la seva cuina.

El plat per excel·lència a Corea és el Kimchi, elaborat amb marinat de col i rave, condimentat amb pebrot vermell, ceba, gingebre i marisc salat, tot ben barrejat i deixat fermentar. Més que un plat únic, és l’acompanyament que mai falta a taula.

El nostre preferit, sense dubte, són les barbacoes coreanes, tant pel seu sabor com pel que representa. Als restaurants tradicionals la carn (de porc o vedella) es cuinen al centre de la taula, sobre una parrilla de carbó o una planxa, i envoltats dels banchan (acompanyaments), servits en petits i numerosos plats. La carn es talla en trossets i s’embolica en fulles d’enciam, condimentant-la al gust. Boníssim!!

Poc amants de les postres a l’hora de dinar, tenen poca varietat. En canvi els xiflen els pastissos i reposteria a l’hora de l’esmorzar o berenar. Les grans ciutats són plenes de cafeteries a cada cantonada.

Alguns dels millors llocs on menjar són les petites paradetes dels mercats. Molta oferta i varietat, i tota una experiència guiar-se només per la vista i les olors, ja que costa molt comunicar-se. Per nosaltres, tot un plaer anar tastant el que trobem!

corea-jeju-147
La gastronomia coreana sempre formada per un munt de plats i condiments
corea-seul-42
Els grans centres comercials trobem enormes Food Courts
corea-seul-16
Preparant la barbacoa coreana
corea-gastronomia-01
Ens sorprén la quantitat de picant que trobem al menjar coreà
corea-kimchi-01
El popular Kimchi

banner transport cat

• Seül transport. Aeroport-ciutat
    • Tren Air Express (45 minuts, 7.000 w)
    • Tren Airport Rail Road (56 minuts, 4.800 w)

Transport unificat a la ciutat de Seül fent servir la targeta T-Money (és una mena de targeta moneder que recarreguem i els bitllets de transport surten més econòmics). Es poden comprar a moltes estacions i llocs com Seven-7. Val 4.000 w adquirir-la. També serveix pel transport públic d’algunes ciutats properes.

corea transport tmoney
La T-Money és molt útil per moure’s en transport públic

banner picto internet ok

Es poden comprar SIM de prepagament pel mòbil i disposar d’internet i trucades al país. Hi ha moltes botigues de telefonia on fer-ho. Companyies més poulars: KT, Olleh… 1 Gb de dades ens costa 40.000 w. També existeix l’opció de llogar telèfon.

banner mapa ruta

banner consells

• Seül és una enorme ciutat dividida en barris, i tots els barris tenen la seva oficina d’informació. Aquest és un bon lloc on començar la visita, ja que ens ubicaran i donaran molts consells.
  • El servei de metro a Seül és impressionantment gran i complex. Per sort, tot està indicat tambén en anglès. Les parades s’anuncien en coreà i anglès.
  • Les estacions de metro tenen les sortides numerades, per acotar millor els carrers que trobarem al pujar a la superficie. Cal identificar bé el número on sortir, sinó podem trobar-nos a l’altra punta d’una enorme cruïlla.
  • Seül és una ciutat pensada pels cotxes. Els semàfors pels vianants duren molt poc, i sovint s’han de creuar a pas lleuger, o se’ns posarà vermell ràpidament…
  • Existeixen molts passos subterranis. Sovint semblarà impossible travessar enormes cruïlles si no ho fem per sota.
  • Genial el funcionament de la targeta T-Money. És una targeta moneder per fer pagaments, unificant el transport públic a Seül i d’altres ciutats del país, com Busan. A més també serveix per pagar petits productes quotidians.
  • Lotte és una de les grans empreses i marques de botigues i centres comercials coreans. En trobarem a les ciutats, i és molt interessant visitar el seu Food Court, la zona de restaurants on podem trobar moltíssima varietat a bons preus.
  • Si pugem a la N-Tower de Seül, segurament trobarem els vidres que permeten observar la ciutat força bruts. Un consell és que al pis inferior de l’observatori hi ha una cafeteria on trobarem vidres més nets i a sobre podrem seure mentre fem un cafetó. Fins i tot als lavabos tindrem finestrals més nets per fotografiar les vistes!
  • És molt popular llogar vestits tradicionals coreans (hi ha força botigues on fer-ho) i recórrer el barris tradicionals i temples fent-se fotos. Hi ha llocs on l’entrada és gratuïta si s’entra amb aquests vestits.
  • Són molt fans de les barbacoes, i les podem provar a molts restaurants. Tenen parriles amb carbó i brases, o elèctriques a les taules. Serveiexen la carn i els condiments i la gent se l’ha de cuinar un mateix a mida que va menjant. El truco és fer rollitos amb les fulles d’enciam i col enbolicant la carn cuita per nosaltres.
  • El Kimchi és un dels plats més populars de la gastronomia coreana. Fins i tot coincidim amb un gran festival a la ciutat de Seül, on centenars de persones es troben per preparar-ne.
  • Si lloguem cotxe i fem servir un GPS coreà, trobarem que introduir les adreces pot ser una mica caòtic. Si tenim sort, sovint només fa falta posar el telèfon del lloc on volem anar i el navegador ho trobarà, però d’altres, ens demanarà una sèrie de paràmetres que costa saber (població, barri, districte…).
  • Els diumenges també és un dia on els coreans aprofiten per fer molt turisme intern, així que podem trobar molta més gent als llocs turístics. Per contra, la vida a les ciutats s’atura, i la majoria de petits comerços tanquen.
  • A moltes ciutats trobarem enormes mercats del peix que són interessant de visitar. Això sí, cal portar calçar que no rellisqui i es pugui mullar.
  • Si recorrem el país en cotxe, podem trobar-nos amb alguns peatges, especialment per travessar alguns ponts entre illes.
  • Al sud del país trobarem moltes petites illes. A moltes s’hi arriba per llargs ponts, però sovint, si no volem fer molta volta, el millor és agafar el ferri que comunica moltes d’elles. A molts s’hi pot pujar amb el cotxe.
  • Per la nit, i circulant per la ruta sovint sembla tot molt fosc, degut a que, excepte a les grans ciutats, la il·luminació de les carreteres és menor del que estem acostumats.
  • Visitar les oficines de turisme que podem trobar a la majoria de ciutats i pobles és de molta ajuda. Són molt amables i ens donaran un munt de consells i informació. Això sí, no a totes parlen un bon anglès, així que sovint costarà comunicar-se, però com sempre diem, el llenguatge del viatger és universal 🙂
  • El centre de les grans ciutats (i no parlem del Dowtown amb els seus edificis d’oficines), poden semblar un enorme caos per la seva desorganització. Però podem definir-lo com un caos organitzat. Per ells és ben normal.

corea-busan-168

corea-busan-156

corea-seul-24

banner diari ruta

Dia 1-2-3-4

• Arribada i descobriment de Seül

Dia 5

• SeülSuwon (fortalesa de Hwaseong).

Dia 6

• Seül Tour DMZ frontera amb Corea del Nord i Zona Desmilitaritzada.

Dia 7-8

• Seül

Dia 9

• Lloguer de cotxe. SeülSokcho (distància 3’5h)

Dia 10

• SokchoParc Nacional SeoraksanBiryong FallsSokcho

Dia 11

• SokchoPyeongchang (seu Jocs Olímpics Hivern 2018) – Andong

Dia 12

• Andong – Hahoe Village – Daegu

Dia 13

• Daegu – Songgeum-ri (wine tunnel) – Gyeongju

Dia 14

• Gyenongju – Parc Nacional Gyenongju – Gyeongju

Dia 15

• Gyeongju – Busan

Dia 16 – 17

• Busan

Dia 18

• Busan – Geoje – Parc Nacional Hallyeohaesang – Windy hill – Tongyeong

Dia 19

• Tongyeong – Jijok – German Village – Sangju Beach – Namhae – German Village

Dia 20

• German Village – American Village – Dogok Beach – Gacheon Darangi Non – Manseongnigeomeunmorae Beach – Yeosu

Dia 21

• Yeosu – Vol a l’illa de Jeju (40 minuts) – Jeju city

Dia 22

• Jeju city – Mysterious Road – Gwaneumsa Temple – Gyorae Natural Recreation Forest – Sangumburi Crater – Jeju City

Dia 23

• Jeju City – Seongsan Itchulbong Peak – Sehwa – Manjanggul Cave – Jeju City

Dia 24

• Jeju City – Parc Nacional de Hallasan – Georinsaseum Observatory – Oedolgae – Jungmun Resort – Seogwipo

Dia 25

• Seogwipo – Jungmun Beach – Cheonjiyeon Waterfall – Jeongbang Waterfall – Suwolbong Peak – Gosan – Seogwipo

Dia 26

• Seogwipo – Hyeopjae Beach – Jeju city Aeroport (destinació Taiwan)

banner entrades

indicacio ruta corea 1indicacio ruta corea 2indicacio ruta corea 3indicacio ruta corea 4indicacio ruta corea 5indicacio ruta corea 6indicacio ruta corea 7

indicacio ruta corea 8

banner fotos

Clica per desplegar la galeria de fotos: