Recorrent Corea del Sud en cotxe (V part).

Després de recórrer diverses regions de Corea del Sud, és hora d’agafar un avió per visitar el darrer punt d’aquest país. Es tracta de l’illa de Jeju, la més gran de Corea, i situada només a 64 quilòmetres al sud de la península. Tenim moltíssimes ganes, ja que hem llegit coses fantàstiques, i a més, forma part de les noves 7 meravelles del món! Som-hi!!!

corea-jeju-162
Illot Udo
corea-jeju-148
Els Dol Hareubangs són estatues esculpides en roca volcànica i que es troben repartides per tota l’illa de Jeju. Es consideren protectors i deus de la fertilitat.

El nostre punt de partida és la ciutat de Yeosu, on tornem el cotxe al seu aeroport, un cotxe que ens ha acompanyat des de Seül i amb el que hem 1.376 kilómetres. Genial !!! Continuen les dificultats amb la comunicació, ja que només parlen 4 paraules d’anglès, però per sort no hem tingut cap problema amb el vehicle, i el tràmit per retornar-lo és ràpid.

El vol és curtíssim, i en 40 minuts ens plantem a l’aeroport de l’illa de Jeju. Allà mateix decidim llogar un altre cotxe. És la millor opció per moure’s i conèixer el màxim possible. Aquí estarem 5 dies, i tot i el tamany petit de l’illa, hi ha moltes coses a veure… La cosa comença una mica estranya, ja que tot i fer el tracte a un mostrador de l’aeroport, després ens porten cap a un inmens pàrquing ple de vehicles al costat de les mateixes pistes. I acabem signant el lloguer en una petita furgoneta que fa d’oficina. Però pel volum de persones que veiem, aquí sembla ben normal…

corea-jeju-133
Tornem a llogar un cotxe per voltar per Jeju

Primera destinació, la seva capital, anomenada també Jeju. Ens allotgem a l’hotel Leo, ben cèntric, i només deixar l’equipatge ja sortim a passejar i voltar per la ciutat. És bastant gran (gairebé mig milió d’habitants), i com passa a tot el país, els contrastos són enormes. L’illa és tot un espectacle natural, sense rastre de grans indústries, però això no impedeix que les ciutats estiguin a l’última i ben modernes. La distribució és ben curiosa: les avingudes principals plenes de botigues i cafeteries, i als carrers secundaris es concentren tots els restaurants.

corea-jeju-146
Ciutat de Jeju a la nit
Dong-Mun Market, Jeju, Corea del Sud
Visitem Dong-Mun Market, un dels principals mercats de la ciutat
corea-jeju-153
A sopaaaaaar !!!!
corea-jeju-130
És fa aviat de nit, però no deixem de voltar

L’illa té un clima subtropical i en teoria la temperatura és superior a la resta de Corea, però aquests dies refresca, i cal anar ben abrigats.

A més de conèixer la seva capital, ens desplacem en cotxe amunt i avall per carreteres i camins, descobrint llocs encantadors. L’origen volcànic de l’illa la fa especial, i són molt representatius els molts cràters que hi ha repartits, anomenats “oreum” en coreà, coberts per una verda vegetació.

La Unesco destaca com a Patrimoni de la Humanitat tres meravelles naturals de l’illa, i és clar, no ens podem ressistir a conèixer-les:

• El pic Ilchulbong, a la muntanya Seongsan, és un lloc espectacular. Amb 182 metres d’altura aquest cràter es troba a l’extrem est de Jeju. Pujem fins al cim per admirar les populars roques en forma de punxa que semblen donar forma de corona.
corea-jeju-172
Observant el cràter Seongsan abans de pujar al seu cim
corea-jeju-157
Fa un dia fantàstic per l’ascensió
corea-jeju-158
La pujada permet unes vistes increïbles
corea-jeju-159
Cràter del mont Seongsan
  • El Parc Nacional Hallasan domina el centre de l’illa i és famós pel seu ecosistema, amb més de 1.800 espècies de plantes i 4.000 d’animals (sobretot insectes). Existeixen diverses entrades al Parc, i nosaltres triem l’anomenada Eorimok, on a més del centre de visitants, és punt de sortida d’uns quants trails. El principal és el que puja al cim del Mont Hallasan, que amb gairebé 2.000 metres d’altitud és el punt més alt de Corea. L’ascens són unes 5 hores, però la nostra condició física, i una meteorologia força adversa, ens fa triar un trail molt més senzill. Es tracta de l’anomenat Eoseungsaengak, molt més fàcil, però que té la gràcia d’oferir unes fantàstiques vistes. Fantàstiques hem dit??? En plena ascensió (uns 40 minuts) ens comença a nevar, i una espesa boira no ens deixa veure a poc més de dos pams dels nostres ulls. Però tot i així, l’espectacle que trobem és magnífic, i l’experiència ens encanta!
corea-jeju-165
El Hallasan destaca des de qualsevol punt de l’illa
corea-jeju-167
Però quan iniciem un dels trekkings la boira ho tapa tot
corea-jeju-168
I fa un fred que pela!!!!
  • I de les alçades, passem a l’interior de la terra. La cova Manjanggul és un dels tunels de lava més ben conservats del món. Tot i la seva gran extensió, només es pot visitar un tram d’un quilòmetre, però serveix perfectament per fer-se una idea del poder de la natura quan es produeix una erupció volcànica.
corea-jeju-161
Recorrem l’interior del tunel de lava

Corea del Sud és un país de sensacions ben diferents a les nostres. Podríem dir que sovint ens trobem activitats o llocs peculiars i freakis, però sempre amb l’argument positiu d’aquesta paraula. No ens entengueu malament, no riem dels coreans, sinó tot el contrari, ens sumem a la seva manera de fer. I a nosaltres ens encanta!

Que a l’illa de Jeju és molt popular una carretera anomenada Mysterious Road? Doncs nosaltres la visitem!! I tot perquè segons diu la llegenda, un tram de via que, visualment fa pujada, provoca que al posar punt mort al cotxe, aquest es desplaci cap al davant, i no al contrari com semblaria raonable. En fi, que no parem de riure!

corea-jeju-149

Una altra carretera que ens encanta, però aquesta vegada per la seva bellesa, és la ruta entre el cràter Seongsan i la platja de Sehwa. Voregem la costa mentre gaudim d’un d’aquells moments que tant ens agraden: sense presses, amb un sol ben maco al cel, bona música a la ràdio i contemplant el mar. Que més podem desitjar!

corea-jeju-156
El mar és el principal protagonista d’aquesta illa
corea-jeju-160
Calamars assecant-se

corea-jeju-166

Aquests primers dies a l’illa no parem de circular i descobrir llocs. Com a la resta del país, es poden veure força temples, com per exemple el de Gwaneumsa, que a nosaltres ens sembla fantàstic.

corea-jeju-150
El gran Buda de Gwaneumsa
Corea del Sud, Gewaneumsa Temple, Jeju
Gewaneumsa Temple

Ens estem trobant dies de boira i una mica de pluja, però res que ens impedeixi gaudir de la natura. De fet, això fa que els boscos, per on fem algun trekking, encara siguin més verds.

Un altre lloc que trobem maquíssim és el cràter Sangumburi, però encara ens agrada més el camí fins arribar a ell. Enormes camps d’unes plantes anomenades silvergrass (desconeixem la traducció) fan que aquest lloc sigui molt visitat, i també molt conegut perquè aquí es graven sovint sequències de les telenoveles coreanes 🙂

corea-jeju-152
Els trekkings pels boscos són una de les principals activitats
corea-jeju-164
Camps de silvergrass a Sangumburi

Els dies de la nostra ruta s’acaben, però encara volem visitar el sud de Jeju. Allà trobarem Seogwipo, la ciutat més important, que va ser seu del mundial de futbol del 2002, i moltes meravelles de la natura que volem descobrir. Però això ja serà al següent post.

indicacio-ruta-corea-8-dretaindicacio-ruta-corea-6-esq

Publicat per BonaVida

Pasión por conocer mundo y la fotografía, en la web mostramos información de rutas y viajes www.salydescubre.com Bojos per voltar pel món i la fotografia, a la web mostrem informació de rutes i viatges www.bonavida.cat