Resum viatger 2021. Un any on hem recuperat les sensacions viatgeres…

L’any 2021 ha continuat marcat per la pandèmia del coronavirus, tot i que hem pogut recuperar de nou les sensacions viatgeres perdudes. No ens podem queixar en absolut, venint d’un 2020 on encara vam viatjar molt menys. Les matemàtiques ens diuen que hem estat fora de casa, voltant, un 22% de l’any 🤩

Les escapades per Catalunya han sigut una tònica regular durant l’any. Sempre ens ha encantat voltar pel nostre país descobrint o revisitant llocs encantadors, acompanyats d’una bona gastronomia de la zona. I això és el que hem tractat de fer realitzant visites a ciutats com Girona, Palamós, l’Estartit, Tarragona, Reus

Una de les rutes més especials d’aquest 2021 ha sigut redescobrint les illes de Mallorca i Menorca. 17 dies circulant en la nostra moto per l’increïble costa i els bonics poble d’interiors d’aquestes illes que sempre són un valor segur. El plan era clar: desconnectar de tot i relax al màxim. Per fer-ho, ens allotgem a 4 hotels amb mooooolt d’encant (2 a cada illa) i cada dia sortíem a conèixer racons i platges ben bonics.

Aquest any no han pogut faltar dos escapades clàssiques per nosaltres. Visitar l’Empordà fora de temporada alta ens encanta, i si trobes un lloc ideal on allotjar-te (Mas Falgarona), alguns restaurants boníssims (Miramar, Talla…) i passeges per Llançà, Figueres, Cadaqués… el bon rotllo està assegurat!

L’altre clàssic és anar uns quants dies a Andorra. Com ens agrada fer alguna caminata pel petit país dels Pirineus

Però sense cap mena de dubte, el viatge de l’any ha sigut la que vam denominar com a Ruta Nòrdica. Gairebé 40 dies descobrint Islàndia, les Illes Fèroe i Noruega.

D’Islàndia sempre ens quedem sense paraules per definir-la. És un dels nostres llocs preferits del món, i era la tercera vegada que trepitjàvem aquesta illa. Vam optar per recórrer-la en autocaravana, i tot i que el temps ens va fer variar moltíssim els plans (les nevades es van avançar) els paisatges, com sempre, ens van deixar sense paraules.

Les Illes Fèroe han sigut la sorpresa TOP de l’any. Potser és degut a que vam anar amb poca informació, però aquesta destinació ens ha sorprès mooooolt gratament. Poca gent i uns paratges espectaculars són dos conceptes que la defineixen i que a nosaltres ens encanten (articles en preparació).

Noruega és d’aquells països molt més grans dels que poden semblar a simple vista, i que mereixen ser descoberts amb calma. Ja coneixíem la seva capital, Oslo, i alguns pobles del voltant, i ara vam voler fer una ruta una mica més ambiciosa. Visitem ciutats com Stavanger (uf! Quina natura!) i Bergen (ben maca!) i realitzem un dels recorreguts més xulos que es poden fer al país: l’anomenada Norway in a nutshell, que ens porta de Bergen a Oslo, combinant creuers pels fiords, i trajectes en bus i en tren, com per exemple el ferrocarril de Flåm, un dels considerats més macos del món.

Més escapades per la Costa Brava, incloses Palamós, i un lloc on passàvem totes les vacances de petits, però que feia molt que no trepitjàvem: un càmping a Torruella de Montgrí.

Seguint amb les escapades per Catalunya, passem uns dies a la bonica casa rural que els nostres amics Txell i Xavi tenen al bonic poblet de Travesseres (Baixa Cerdanya). I visitem el Tarragonès, que teníem una mica oblidat. Reus i Tarragona són dues ciutats fantàstiques que s’han de conèixer millor!

I no podem tancar l’any sense un clàssic per nosaltres: visitar algun Mercat de Nadal europeu. I aquest any triem Alemanya. Gràcies a un dels nostres intercanvis de casa, ens allotgem al poble de Mannheim, i des d’allà visitem els Christmas Market de Frankfurt, Stuttgart i Heidelberg.

Cap viatge ha sigut de llarga distància (vols transoceànics, altres continents…) i això ha sigut plenament buscat. No ens hem atrevit a marxar a l’altra punta del món, conscients que la situació actual canvia i varia per moments, Així que hem preferit visitar alguns països a poques hores de vol de casa nostra. Sigui com sigui, hem pogut calmar les nostres ànsies viatgeres, però esperem que el proper 2022 la cosa encara sigui millor.

Molt bona entrada d’any i que els reis mags portin molts regals en forma de viatges per a tothom!

FELIÇ 2022

Publicat per BonaVida

Pasión por conocer mundo y la fotografía, en la web mostramos información de rutas y viajes www.salydescubre.com Bojos per voltar pel món i la fotografia, a la web mostrem informació de rutes i viatges www.bonavida.cat