Fred, molt de fred és el que ens vam trobar només baixar de l’avió a la ciutat de Berlín. Normal, sent el mes de desembre. Els carrers i la seva gent estan immersos en l’època del canvi d’any, i de fet, només ens va faltar veure nevar per arrodonir l’esperit nadalenc que s’hi respirava. I és que si Berlín és una ciutat que ens encanta, veure-la coberta de blanc deu ser especial…


A finals de desembre, passejar per l’elegant plaça Pariser, on es trova la Porta de Brandemburg és sinònim de trobar-se un arbre de Nadal gegant i envoltar-te d’ambient nadalenc.
El mateix passa al mític Checkpoint Charlie, al carrer Friedrichstraße. El més famós pas fronterer del Mur ha de compartir espai amb un enorme arbre ple de llums. La llista és interminable. Les avingudes i carrers més famosos, com el Bulevar Unter den Linden són engalanats amb decoracions de Nadal i, tal com explicàvem en una altra entrada del bloc, els Mercats Nadalencs són visita obligatòria.

Això fa que la ciutat, un dels destins més visitats d’Europa, encara brilli més. Qualsevol punt d’interès que ens faci descobrir aquesta ciutat serà àmpliament recompensat. Tant si volem veure museus (la seva illa dels museus “museumsinsel” és única –veure post-), com arquitectura (els més prestigiosos arquitectes del món tenen algun projecte seu a la ciutat), com reviure bona part de la història més important del Vell Continent (veure post); Berlín és la ciutat adequada.
Després de la caiguda del Mur (veure post) i la reunificació, moltes places i barris han revifat amb gran força i energia. La Postdamer Platz, amb el seu modern edifici Sony; o la Kurfürstendamm, una de les avingudes comercials més animades són un exemple.




I tal com dèiem, la història és present a cada racó. Existeixen molts museus, com el DDR (Karl-Liebknecht, 1) que recrea l’ambient de l’Alemanya de l’Est (veure post); o exposicions al carrer per recordar el traçat del Mur. Berlín tampoc oblida el seu passat, i trobem monuments que en ho recorda. Com el Monument a l’Holocaust (Denkmal für die ermordeten Juden Europas) format per 2.711 blocs de formigó, que recreen un cementiri i són un homenatge a l’extermini de la comunitat jueva a mans dels nazis.



I volem acabar amb un consell per veure un dels llocs més visitats de tota la ciutat. La cúpula del Reichstag, el Parlament Alemany. Dissenyada per Sir Norman Foster, s’ha convertit en tot un símbol, i això ha fet necessari reservar dia i hora per pujar fins dalt. Si sabeu amb certesa les dates de la vostra visita a Berlín, reserveu hora amb tot el temps que pogueu, ja que inclús en època de temporada baixa, moltíssima gent té la mateixa idea.
I no n’hi ha prou d’entrar a la web i apuntar-se certs dies, sinó que cal esperar a rebre un mail de confirmació. I la visita realment val molt la pena. Accedir a la taulada del Parlament per gaudir de les vistes, encara ho supera entrar a la seva cúpula de vidre, on trobem una exposició sobre la història de Berlín, i pugem fins dalt de tot amb encara millors vistes.





Tot i així, sempre és bo deixar llocs per veure d’una bonica ciutat. Així és segur que tard o d’hora tindrem una excusa per tornar-la a visitar!






Clica per veure altres posts de Berlín al blog

4 respostes a “Berlín, la ciutat de les mil cares, a l’hivern…”