Triar una destinació sempre és una decisió que requereix el seu temps, però en el cas de Vietnam, tot va ser força precipitat. Perquè la idea era fer una ruta llarga de 40 dies per la Xina, però al darrer moment ens vam plantejar fer-ne menys, mirar si ens convencia, i tornar-hi en un futur.

Vam pensar que fer mes d’un mes envoltats de xinesos podia ser una mica massa… 😉 Així que, buscàvem un altre lloc, a prop del gegant asiàtic, on destinar un parell de setmanes (els dies que restaríem a la Xina).

L’ arribada a Vietnam és com una bufetada de sensacions!

vietnam-14

…platges…

vietnam-29

…ciutats…

I l’escollit va ser Vietnam! I quina és la sensació que ens ha produït aquest país? Doncs fantàstica! L’hem visitat sense temps per recopilar molta informació, i ens hem basat en l’intuició i en els molts aticles bloguers que hi ha a la xarxa (gràcies travel bloggers!).

La nostra arribada a Vietnam és com una bufetada de sensacions! Comencem per la seva capital, Hanoi, on el caos del trànsit és brutal (però atraient), les riuades de gent omplint carrers impressionen, i la vida i ambient ens meravellen. Àsia té aquest poder atractiu pels occidentals: captar la nostra atenció a cada racó, perquè aquí la vida es fa al carrer, i això mereix gaudir-ho.

vietnam-2

Barri de Hanoi

vietnam hue perruqueria

Perruqueria vietnamita

vietnam-4

Mausuleu de Ho Chi Minh

vietnam-16

Aquí la vida es fa al carrer

vietnam-20

The Boss

Com hem dit abans, la conducció a les ciutats grans és caòtica, especialment per l’enorme volum de motos que circulen. A Hanoi per exemple, hi ha més de 5 milions d’scooters per una població de 8 milions de persones. La proporció és brutal!! I la fan servir per tot, desplaçaments de família inclosos (per això no és gens estrany veure motos amb 4, 5 o fins i tot 6 ocupants, normalment el pare, la mare i els petits).

vietnam-8

Motos i més motos…

vietnam-6

Els carrers sempre són plens de vida!…

vietnam-1

…però sempre trobarem algun racó on trobar més tranquil·litat!

El so més característic d’aquest país és sense dubte el del clàxon!

El desplaçament a les diferents regions del país ha sigut per aire o per carretera. Aquí les autovies són força modernes i ben conservades (especialment entre les grans ciutats i llocs turístics). Una altra cosa ja són les carreteres secundàries o la manera com els vietnamites es mouen per elles. El so més característic d’aquest país és sense dubte el del clàxon! És una constant, una mena de melòdia (perdó per definir així un so tan poc harmoniós) que sents a totes hores, i és que no hi ha conductor que no es faci veure a través del so del seu clàxon.

vietnam-19

Carreteres del país

vietnam-3

Hanoi i el seu ritme…

I amb aquest so repetitiu, i el desplaçament caòtic dels vehicles movent-se per on volen (i no per on deuen) podem passar-nos llargues estones hipnotitzats observant la desordenada dansa d’scooters i cotxes. I no deixem de pensar que xocaran uns contra altres en qualsevol moment, però aquest supercaos sembla tenir una mena de control ocult, on totes les peces en forma de motor de benzina i bicicletes de pedals encaixen perfectament i tot flueix. Tothom pita, tothom sembla anar pel lloc equivocat, però tothom es mou i arriba a destí… Això sí, els vianants aquí no pinten res! Ni semàfors ni passos de vianants semblen respectar-se, i creuar una gran avinguda pot arribar a ser un acte de fe.

vietnam-37

El taxi o el driver privat són algunes de les opcions per desplaçar-se per la ciutat

vietnam-36

Qui necessita una furgoneta… aquí tot es transporta en moto

vietnam-30

Les vies del tren a Hanoi passen ben a prop de les cases

Com hem dit, aquest caos circulatori el trobem sobretot a les grans ciutas, però Vietnam també és un país de natura i paisatges que ens fan enmudir. Navegar per la impressionant Badia de Ha Long és una de les millors coses que hem fet durant aquesta ruta. Més de 2000 illots emergen de les seves aigues, i fer un tour a bord d’un vaixell per recórrer aquest indret és fantàstic.

vietnam halong bay pano

Durant 3 dies naveguem per la Badia de Ha Long

vietnam-5

Gaudint del capvespre

vietnam halong mane bany

Un bany a les aigues de la Badia

Voltar en bicicleta és una de les millors maneres de conèixer el ritme vietnamita.

No visitem un lloc molt característic d’aquest país, la zona de Sapa i les seves terrasses d’arròs. La raó? Que la nostra ruta és al novembre, i els camps en aquesta època ja estan recollits. Preferim veure-ho ben verd i lluent (entre abril i setembre) i deixem aquesta zona per a una futura tornada al país.

Però sí que ens apropem a la regió de Ninh Binh, on els paisatges són espectaculars. Voltar en bicicleta és una de les millors maneres de conèixer el ritme vietnamita en aquesta zona.

vietnam-9

Espectaculars vistes a Tam Coc

vietnam tamcoc riu cris

Navegant pel riu Ngo Dong

vietnam tamcoc drac mane

No parem de fer fotos!

També ens apropem a la ciutat imperial de Hue. Aquesta ciutat, que va ser capital de Vietnam durant força anys, acull el testimoni de reis i dirigents, amb 7 tombes reials repartides per la zona i una ciutadela on un gran palau és el monument més visitat. De tota la ruta, els únics dies que ens plou són els 3 que passem aquí. I quines tempestes!! Però fins i tot aquests moments són únics per nosaltres. Veure com la vida no s’atura ni un segon (bé, 30 segons potser sí, el temps necessari perquè les motos s’aturin i tothom es posi l’impermeable abans de continuar com si res!) i quedar ben xops com els seus habitants, és part del viatge.

vietnam-15

Palau Reial de Hue

vietnam-17

Tomba Khai Dinh

vietnam-11

Aquest país ens encanta!

I de pluja passem a sol i platges. Aquest país, per la seva forma allargada té molta part de costa, i a la ciutat de Da Nang trobem algunes de les platges més visitades. Hotels on relaxar-se i fer un bany a les seves piscines, o prendre el sol davant el mar. Aquí la vida és més tranquil.la i relaxada (també més encarada al turisme).

vietnam-39

Platges de Da Nang

vietnam-23

Relax i Bona Vida!

vietnam-38

El famós Pont del Drac a la ciutat de Da Nang

Però si una ciutat ens enlluer-na, és Hoi An. Ja havíem llegit que la definien com la ciutat més maca de tot Vietnam. Sense conèixer més a fons el país no ens atrevim a tant, però no hi ha dubte que és encantadora. Especialment al capvespre i la nit, quan els milers de fanalets que decoren els seus carrers s’encenen i il.luminen Ancient Town, el seu centre històric. Una de les coses més turístiques és pujar a una petita barca decorada també amb fanalets (com no!) i navegar pel riu Thu Bon.

vietnam-24

Al capvespre, la ciutat de Hoi An s’il·lumina com cap altre lloc

vietnam-25

Ambient a la ciutat

vietnam-26

Tothom vol navegar pel seu riu

vietnam-21

Els fanalets, un dels souvenirs més típics de Hoi An

I si una cosa ens agrada de qualsevol país que visitem, són els mercats. Aquí és on més vida es concentra per centímetre quadrat, i els colors, les olors i els sons ens encanten. A Vietnam n’hi ha molts, i a la majoria d’ells es concentra aquella mescla de venda de tota classe de productes (roba, souvenirs, carn, peix) amb les paradetes on menjar.

vietnam-7

A Vietnam la vida es troba al carrer

vietnam hue mercat dong ba

Mercat de Dong Ba, a la ciutat de Hue

vietnam-34

Els compradors no baixen de la moto per comprar els productes

vietnam-12

A qualsevol hora del dia podem trobar paradetes oferint els seus productes

A Vietnam és impossible menjar malament, i la varietat és molt gran. Visca la seva gastronomia!

I és que el menjar, tot i deixar-ho pel final del nostre article, ocupa segurament la primera posició del rànquing de sensacions que volem explicar de Vietnam. La cuina d’aquest país és fantàstica! És molt difícil menjar malament, i la varietat és molt gran. Els productes frescos abunden per tot arreu, i a més de restaurants, menjar al carrer és el que tothom fa aquí. Econòmic i deliciós! Què més es pot demanar.

Tastem tot el que podem, i en locals de tot tipus. És fantàstic seure a qualsevol raconet en petits tamborets (diminuts hauríem de dir), on amb dos fogons i uns grans cubells on rentar els plats ja tenen suficient per muntar un restaurant.

Però també som molt fans d’alguns locals moderns, que fan una cuina típica vietnamita amb un toque vanguardista i amb presentacions (i sabors) increïbles!

vietnam-13

La gastronomia vietnamita és espectacular!

vietnam-10

A qualsevol cantonada ens oferiran moltíssims plats

vietnam-32

Tastem tot el que podem…

vietnam-31

Els restaurants de carrer són els més populars

vietnam-18

Vietnam ens ha sorprès molt més del que en un principi intuíem. El seu caos, la seva gent, les seves ciutats, paisatges, i ai! la gastronomia, ens han enamorat!

Publicat per BonaVida

Ens encanta viatjar, la fotografia, la cuina... i la bona vida! I de postres: compartir-ho amb tothom!!!! www.bonavida.cat Nos encanta viajar, la fotografía, la cocina ... ¡y la buena vida! Y de postres: ¡compartirlo con todo el mundo! www.salydescubre.com

2 Comments

1. Els colors de la fotografies que heu fet a Hoi An són expectaculars, sembla que estiguis veient una pel·lícula 😍. Felicitats als fotògrafs 👍.

Respon

1. Uooo!! Moltíssimes gràcies pels piropos! Ens ha encantat conèixer Vietnam, un país ple d’imatges per recordar, i un lloc genial pels que ens agrada anar sempre amb una càmera a la mà 😀👏🏻