Jökulsárlón és un dels llocs més visitats d’Islàndia i per una bona raó. Quedar-se bocabadats davant d’aquest impressionant llac glacial és ben normal, i la seva bellesa és una de les icones més fotografiades d’aquest fantàstic país.




La gran llacuna glacial és un lloc únic, ja que es troba als peus de la glacera Breiðamerkurjökull (que forma part de l’enorme Vatnajökull), i el retrocès d’aquesta és el que forma el llac, situat al sud-est d’Islàndia, entre el Parc Nacional Skaftafel i la ciutat de Höfn. Segurament és un dels millors llocs del planeta (i dels més accessibles) on contemplar una glacera.
Només ocupa uns 18 km², però és força profund (200 metres), i és fàcil veure foques i aus marines movent-se entre els grans icebergs. El millor d’aquest lloc és la màgia que desprèn, i trobarem un ventall de colors únics. El blanc del gel es mescla amb els tons blaus, grisos, i si a sobre gaudim d’una posta de sol, l’espectacle està assegurat.


Tot i ser un lloc molt turístic, i sempre ple de gent, és fàcil trobar algun racó des d’on seure una bona estona i contemplar-lo amb calma. Si bé és cert, que de les dues visites que hem fet al llac, visitar-lo en temporada baixa, sense gairebé ningú, és realment increïble. La segona vegada, i ja en temporada alta, ens va sorprendre la quantitat de vehicles i turistes que vam trobar…
Jökulsárlón és extremadament popular entre els fotògrafs causa del seu espectacular paisatge. Tothom vol tenir una foto d’aquest lloc. Fins i tot ha sigut l’escenari de diverses pel·lícules (Panorama para matar, Tomb Raider, Batman Begins…), sèries i videoclips musicals.
A més de caminar pel seu voral una bona estona, seure a contemplar-ho de manera relaxada des de qualsevol punt que ens agradi, es pot fer una activitat més: navegar. Una empresa s’encarrega de fer excursions en zodiac o vehicle anfibi pel llac, permetent la visió més propera dels icebergs.



Una altra característica és que està separat del mar per molt poca distància, i el riu on desemboca s’emporta sovint grans troços de gel que circulen per l’aigua i els acaba deixant a la platja. Realment trobarem una visió fantàstica, ja que la imatge de veure grans blocs de gel surant a l’oceà és única; i a més, altres de més petits són a la sorra negra, esperant fondre’s tard o d’hora.



Ah! I encara una suggerència més. No marxeu sense visitar un altre llac que es troba ben aprop d’aquí. Es tracta de Fjallsárlón, que tot i no poder competir en bellesa amb el seu cosí Jökulsárlón, també mereix una visita, sobretot perquè és molt menys conegut i permet una visita més tranquil·la.

Arribar a totes aquestes meravelles que ofereix Islàndia és ben senzill. La carretera nº 1 anomenada Hringvegur que és la ruta principal que voreja el país, ens porta directament, i és ben fàcil aparcar el vehicle. També s’organitzen tours des de la capital, Reykjavik, que permeten la visita en un mateix dia.

Clica per veure altres posts d’Islàndia al blog:
Un indret meravellós que recordarem per sempre mes.
I tant, Miquel. Islàndia, com bé sabeu, ofereix llocs d’una bellesa increïble. I aquest llac és prova d’això. Ens encanta mostrar (encara que sigui mínimament) com de macos són la majoria de llocs que, als que ens agrada viatjar, trepitgem alguna vegada a la vida.
Per cert, ja teniu alguna destinació pel proper gran viatge??
Una abraçada!
Acabem d’arribar del país basc, on hem estat 8 dies voltant.
El proper viatge el farem al juny, perquè per sort ja estem els dos jubilats i no hem d’esperar a l’agost (per fi). Els plans que en principi tenim és dirigir-nos amb el nostre cotxe a Estocolm, on viu el nostre fill des de fa 2 anys; un viatge sense data de retorn i amb tota la tranquil·litat possible, parant on ens vingui de gust, travessant França, Alamània, Polònia, per visitar per primera vegada els països bàltics. Des d’allà ferry a Estocolm i tornada per Dinamarca.
Ooooh! Doncs ara amb la jubilació teniu mil i una possibilitats per gaudir encara més de les coses bones de la vida… 🙂
Segur que heu menjat més que bé al País Basc, oi?
Quin bon plan que teniu pensat pel juny!! Aquesta ruta que dius té molt bona pinta, i a més sense presses. Que bé!
Doncs precissament tenim pensat visitar Estocolm al juliol. Ens han parlat molt bé d’aquesta ciutat, i tenim moltes ganes de conèixer-la. Ja us demanarem informació, perquè el vostre fill segur que us mostrarà les meravelles de la ciutat.
Una abraçada!!
Wonderful pictures. The lagoon Jökulsárlón is so fantastic to visit any time of the year, in almost any weather. Here are some facts about the lagoon:
http://www.rent.is/blog/jokulsarlon—the-glacier-lake
S
Uau quines fotos!
Fuet, Mate i Arros
Islàndia ens sembla un lloc espectacular!! I la llacuna Jokulsarlon és realment maquíssima. De veritat que les fotos no fan justícia a un lloc tan especial.
Moltes gràcieeeees!!!