-‟A veure si és possible… ”- ens diu la noia que intenta reservar-nos l’excursió per avui. Som a Airlie Beach i estem intentant reservar una excursió per veure les Whitsundays Islands.  -‟Si voleu, teniu lloc per anar avui a veure la Withehaven Beach ”- ens comenta. -‟Perfecte! Era la nostra idea! ”- cridem. Com sempre, anem reservant tot a última hora, però per sort, ens anem sortint!

Tenim plaça per veure la famosa Whitehaven Beach!

Visitar aquesta platja no es pot fer per lliure. Has de triar una de les moltíssimes empreses que ofereixen el servei de ferry i una de les mil modalitats d’excursió (sortides de mig dia, de dia sencer, visitar una o cinc illes, allotjar-te en algun resort durant una setmana, ruta en avioneta o helicòpter…).

Nosaltres triem visitar la platja que es considera és una de les més maques de tot Austràlia. 7 km de sorra blanquíssima i fina i una aigua turquesa i transparent! Ens porten en vaixell fent una ruta passant per altres illes com Daydream o Hamilton, fins arribar a Withehaven Beach. Allà tenim dues hores per nosaltres i fer el que ens vingui de gust. No ens agrada gaire aquest tipus d’excursions tan cronometrades i en grup, però és l’única manera d’arribar a aquestes illes; tot s’ha de fer en tours organitzats.

australia hamilton port

L’elegant port de Hamilton. Aquí es mouen diners…

Donem fe que la platja et deixa sense paraules, i els nostres plans per disfrutar són ben senzills: no fer res més que banyar-nos, prendre el sol, passejar i cruspir-nos els bocatas que ens hem fet per dinar. Ah! I fer quatre fotos…

Ens voldríem quedar aquí per sempre!

Fent el boig!

Hem d'aprofitar al màxim el temps en aquesta platja.

Hem d’aprofitar al màxim el temps en aquesta platja.

El vaixell ens retorna a Airlie Beach al capvespre, quan la ciutat sembla més maca des del mar. Els restaurants i bars s’omplen de joves que busquen festa…

De tornada a la ciutat ens encantem amb el capvespre!

La ciutat està maquíssima!

Lagoon de la ciutat. No pot faltar la piscina d'aigua salada

Lagoon de la ciutat. No pot faltar la piscina d’aigua salada

Carrer principal d'Airlie Beach

Carrer principal d’Airlie Beach

Bars i ambient

Quan arriba el vespre comença la juerga

Tot sembla molt tranquil… Però quan arriba el vespre comença la juerga

Nosaltres no fugim d’aquest tipus de turisme, però amb un parell de dies tenim suficient… Ara toca la part contrària. Avui ens dirigim al Parc Nacional d’Eungella, on ens han dit que hi viuen un dels animals més estranys del planeta, els ornitorrincs. Pues allá vamos! Deixem enrera la costa i comencem a endinsar-nos cap a l’interior, i durant uns 80 km passem per plantacions de canyes de sucre, granges i llocs completament deshabitats. De cop, un cartell anuncia que anem al tanto perquè la carretera plana i recta per on anem, es converteix en enrevirada i amb molt desnivell. Pugem fins als 1.280 metres d’altitud i ens trobem amb unes vistes magnífiques!  Aquí hi ha el petit poble que es diu igual que el parc, Eungella. Deseguida veiem que tot gira entorn a l’estrany animal que hi viu. Fins i tot la petita escola del poble es diu “Platypus” (ornitorrinc en anglès).

Vistes des del cim del Parc Nacional Eugenella

Vistes des del cim del Parc Nacional Eungella

Aprofitem per dinar!

Se’ns fa una mica tard i estem vient que no ens donarà temps per continuar la ruta fins al següent poble. Decidim fer nit en una de les zones d’acampada gestionades pel govern d’Austràlia.

Per cert, encara no hem parlat dels llocs on acampem durant la nostra ruta. Es pot fer acampada lliure, tot i que a molts llocs està prohibit fer-ho i ho marquen amb senyals. Nosaltres, per no tenir problemes i per més comoditat, busquem càmpings o les zones d’acampada governamentals. De càmpings, n’hi ha de mil tipus. Dels familiars, amb moltes activitats i serveis per a tota la família (piscina, restaurants, barbacoes, zona infantil…) fins als més senzills d’un simple troç de terreny. I és clar, els preus varien d’un a altres (entre 20 i 45$). El registre el fas a la recepció quan arribes. Els governamentals són molt més barats (uns 11$) i no tenen cap tipus de servei. Simplement un lloc on acampar. Això sí, la ubicació de cada càmping és el que per nosaltres el fa especial.

Podem trobar càmpings amb moltes comoditats...

Podem trobar càmpings amb moltes comoditats…

...càmpings on fer amics...

…càmpings on fer amics…

...acampar sota les estrelles...

…acampar sota les estrelles…

Però reprenem el resum de la nostra ruta. Així doncs, decidim acampar a la zona governamental Broken River Bush Camping, que de fet no és res més que fer-ho al bosc, ja que no disposa ni de llum, ni d’aigua. El que no ens ha acabat de convèncer gaire, és la manera de registrar-se en aquest tipus de zones. Ho has de fer via internet o per telèfon. Això, sovint és un problema perquè, com en aquest cas, no tenim cobertura i ens obliga a moure’ns fins trobar una zona on el telèfon ens funciona.

Comença a fer-se fosc al Parc, i estem més sols que la una!

Només deixar la caravana aparcada, anem corrent cap al riu on hi ha una plataforma on observar els ornitorrincs. Ens perdem pels diferents camins del Parc, fins que finalment arribem, quan comença a fer-se a fosc, a una zona on ens trobem una altra parella de turistes (que després descobrirem que serem els 4 únics campistes de tot el parc!) i que ens informen, emocionats, que estan veient ornitorrincs. Ooooohhhh, per fi!!! Són petits animalons molt espantadissos i passen la majoria de l’estona submergits dins l’aigua. Però tot i així, en veiem uns quants. Ens quedem fins que casi es fa de nit, i veiem com neden pel riu tortugues, serps i un munt d’aus. Per cert, algú ens sabria explicar per què els ocells es tornen com bojos al capvespre, s’activen i no paren de cantar? Aquí cada nit, sembla un concert!!

Als rius poden observar-se ornitorrincs

I existeixen diferents tracks al Parc

On poder veure aus...

On poder veure aus…

...tortugues...

…tortugues…

...serps...

…serps…

... I per fi els ornitorrincos!!!

… I per fi els ornitorrincos!!!

Són una mica més de les 7 de la tarda i ja és negra nit. Ens preparem alguna cosa per sopar i alhora mirem alguna sèrie i/o preparem algun post pel blog (que porta més feina de la que voldríem…). Sembla mentida, a nosaltres que ens agrada anar a dormir tard quan som a casa, què d’hora que ens n’anem al llit aquí!! Però si volem veure coses, hem de patir! Qui diu que les vacances són per descansar???

Aquest és un post “in situ”, és a dir, escrit des del mateix lloc del que parlem

indicacions ruta australia 04 E indicacions ruta australia 06 D

Advertisements

Publicat per BonaVida

Ens encanta viatjar, la fotografia, la cuina... i la bona vida! I de postres: compartir-ho amb tothom!!!! www.bonavida.cat Nos encanta viajar, la fotografía, la cocina ... ¡y la buena vida! Y de postres: ¡compartirlo con todo el mundo! www.salydescubre.com

9 Comments

1. Siiiiii. tot i que ens va costar molt fotografiar-los. De fet les fotos són una mica nyap, però que farem… Ah! I tot això gràcies a vosaltres, que ens vau donar l’informació d’aquest lloc!!!

1. Como siempre, hermosas fotos!! Saludos dsd Colombia

1. Muchisimas gracias por tu comentario, Pola.
      Nos encanta saber que nuestras fotos te gustan. Australia tiene unos paisajes increíbles, y tratamos de mostrarlos lo mejor posible.
      Un saludo!!!

Resposta

2. Yep!!!! Aquesta entrada ha sigut bona. Una salutació!!!!!

1. Gràcies Xavi. Encantats que t’agradi!!!

3. Ornitorrincos!!! com molen O.O ara només us falta veure wombats y enveja +10000 jejeje

Resposta

1. Aquest país està ple d’animals de tot tipus, Verónica. Wombats no hem vist en llibertat, però si a la Reserva d’animals d’Steve Irwin, i són enormes!!!
      Gràcies pel teu comentari!!!

4. Els ornitorrincs molen… Però si no arriben a aparèixer abans de la serp ja us assegurem que nosaltres ens els perdem! Aix, quina angúnia!