CANVI ABSOLUT DE PLANS

Ben d’hora (06:15h) ens hem llevat per ser puntuals a l’excursió que teníem organitzada per avui. Un recorregut per la Park Road, una carretera que s’endinsa al Parc Nacional Denali, i que només es pot fer en autobusos del mateix parc. Nosaltres l’havíem reservat per internet des de casa per no patir, ja que és habitual que hi hagi molta gent i els seients s’esgotin deseguida. Però abans deixeu-nos que expliquem l’anècdota surrealista del dia (i potser del viatge…).

Hem sortit en caravana amb tot el silenci que podíem per no molestar a la resta de campistes. I ja sabeu els que ens coneixeu, que ens costa un munt entrar en funcionament tant d’hora.  Abans d’arribar al centre des d’on surten els busos, hem parat a la recepció del camping per anar al lavabo, però m’he trobat (Manel) que encara no eren oberts. Completament adormit he tornat a la caravana on m’esperava la Cristina. Obro la porta, sec al seient, agafo el volant… quan de sobte sento una veu masculina que diu: “Sorry!!!”. Em giro espantat i em trobo al meu costat un jove asiàtic, la seva xicota i dos avis mirant-me amb cara d’espantats. Jo em quedo blanc i trigo a reaccionar. Les mans continuen al volant, i no entenc què passa. Osti!!! M’he confós de caravana i he pujat a una altra!!! Com puc, demano disculpes i surto disparat. La vergonya em mata, però no puc parar de riure! Quan li explico a la Cristina, les rialles es multipliquen!

A la cua dels busos ens trobem amb el conductor de la caravana que he “ocupat” per error. Quina vergonya!

Arribem puntuals a la sortida del Shuttle Wonderlake, que és el bus que ens portarà fins gairebé el final de la ruta. Un llac amb el mateix nom i on s’hi arriba després de més de 5 hores de carretera entre muntanyes. Però ens quedem de pedra quan ens comuniquen que està nevant per la zona i de moment no surt cap autobús. Passen els minuts, les hores i cada vegada arriba més gent dels torns posteriors. Demanem si saben com està la situació i la resposta sempre és la mateixa: “impossible sortir i no sabem quan reprendran el servei”.

La gent arribava i no podia fer les excursions del dia

Esperem 4 hores, i davant de la incertesa general, decidim canviar l’excursió pel dia següent. Són les 11h del matí i hem de buscar com omplir el dia. Cap problema. Agafem la caravana i conduïm les 15 milles per on es pot circular amb vehícles privats dins del Parc Denali. Entenem de seguida per què s’havien anul.lat les excursions. Ens comencen a caure flocs de neu, i el paisatge s’emblanquina ràpidament. Quina passada! Els boscos blancs tenen alguna cosa especial… Parem a dinar amb la nostra caravana a Mountain Vista, un gran aparcament amb les muntanyes de fons. És el que té portar la casa a sobre! Podem parar gairebé on volgem.

Comença a nevar

Anem fent ruta i tornem a parar per fer un petit trail de mig quilòmetre entre el bosc emblanquinat. També arribem fins al Savage River, on comprovem que hi ha alguna cosa més freda que l’ambient: l’aigua del riu. Està gelada!

Al riu Savage

Decidim tornar enrera pel mateix (i unic camí), i com per art de màgia el temps canvia radicalment. Surt el sol i els colors dels boscos agafen aquelles tonalitats típiques de la tardor. Verds, grocs, marrons… Espectacular!

Els colors són maquíssims

Parem al Visitor Center del Parc Denali, molt modern i funcional. Allà veiem que surten moltes rutes per fer excursions a peu. Veiem una curteta, la Taiga Trail (1’5 km) i la fem xino-xano. Ens trobem molt poca gent i molta tranquil.litat.

La gent fa una mica de trekking

Tornem amb la caravana fins la recepció (Mercantile) del nostre camping (Riley Creek). Per 4 dòlars tens dret a una dutxa i una tovallola, que ens ajuden a recuperar-nos. També ens connectem a internet una estona, ja que és l’únic punt de la zona on podem trobar connexió. Ens instal.lem a la nostra plaça i fem un bon sopar: salsitxes amb puré de patates. Aviam si demà podem fer l’excursió planejada…

Advertisements

Join the conversation! 3 Comments

1. Boníssima situació, la de la caravana!! Hem rigut molt!!! Xulíssimes les fotos!!!

Resposta
  2. Manel !!!!

Lo teu és insuperable….. equivocar-se d’autocaravana e intentar posar-se el volant d’una autocaravana veïna de matinada…. pot arribar a provocar un atac de cor a la pobra gent  que està dins.    Mira que fa anys que m’he bellugat amb caravana i autocaravana per aquests mons de Deu, i mai havia escoltat una “anècdota” tan espectacular.     Quin ensurt pobre gent!!!

A nosaltres ens agrada rebre notícies vostres i viure una mica el dia a dia del que esteu fent…. però de debò…. almenys per nosaltres no ho feu.   Perdeu hores de son i temps per estar relaxats durant el vostre viatge.   Viviu intensament ara aquesta experiència i desprès amb temps ja ens explicareu en detall el viatge en cròniques en “diferit”.

Avui és 11 de Setembre i aquesta tarda es preveu a Barcelona la major marxa independentista de l’Historia. Evidentment nosaltres estarem al capdavant.

Gaudiu molt per Alaska.   Una forta abraçada

Resposta
    • Hem intentat seguir per internet tot el tema de la Diada. Però tenim pocs llocs amb internet. Aviam si podem descansar i trobar una estona per posar-nos al dia. Però segur que ha sigut fantàstic!
      I no pateixis Miquel, mentre podem farem alguna crònica…