I per fi ha arribat el dia! Ja fa uns mesos que, com a regal d’aniversari, la Cristina em va sorprendre amb l’emocionant experiència de conduir un cotxe esportiu al Circuit de Catalunya. Per variar, els nostres horaris de feina feien impossible gaudir d’aquest moment, però finalment hem trobat el moment on l’empresa encarregada, Formula GT, ens oferia la possibilitat de pilotar.



Dit i fet, ens apropem fins al Circuit de Barcelona-Catalunya situat a Montmeló, per cumplir un dels desitjos que teníem apuntats a la nostra llarga llista de somnis a realitzar en aquesta vida. L’empresa ofereix diferents packs per sentir-se com un autèntic pilot de carreres per uns moments, i cada una de les persones que avui ens trobem allà, tenim modalitats diferents. Dels 4 “pilots” (fa gràcia sentir-se així) la mitat són estrangers, i tots estem eufòrics i nerviosos a la vegada. Fem broma entre nosaltres per veure qui serà el proper Fernando Alonso, però la veritat és que no coincidim mai a la pista.

Davant nostre tenim un Lamborghini i un parell de Ferrari F430. Ja ens “cau la baba” a tots. Ens criden els primers, i sense recordar com ha sigut el moment, ja em trobava assegut a l’interior del Ferrari. No quedava gens malament allà dins… Jejeje. Fora bromes, tot ha sigut molt més ràpid de l’esperat. Una firma de documents (nosaltres som responsables del que ens passi) i una pregunta del nostre instructor, que ja seu al lloc de copilot: -“Has portat mai un cotxe amb canvi automàtic?” El meu cervell sap que si, però és que això no és un cotxe, és una bèstia! Torno a posar atenció i només sóc capaç d’articular un trist -“Crec que si“.


-“Doncs aquest és de canvi seqüencial amb leves al volant. Endavant“- em diu. Glups! Sí clar, penso jo. I amb un motor V8 i 500 cavalls de potència, que no és que entengui gaire de mecànica, però pinta la cosa que aquest cotxe pot anar rapidet… Existeixen, segons el dia, 2 recorreguts diferents. El Circuit Escola, d’ 1’7 quilòmetres, i el que fem nosaltres, anomenat Circuit Nacional de 3 quilòmetres cada volta.
La sensació, si us agrada el món del motor com a mi, és brutal! Com accelera, com s’enganxa a l’asfalt, com agafa les corbes. 300 voltes i potser li començo a agafar el truquillo, però no, han sigut 3, que han passat com una exhalació (tan ràpid anava????). Per sort he gaudit de cada centímetre del Circuit de Catalunya, ja que m’ha sigut impossible parpellejar i he absorbit tot el que passava davant els meus ulls.


Una experiència molt intensa, amb només un petit retret. Hem trobat a faltar més informació i explicació per part de l’empresa organitzadora. L’instructor ha estat sempre atent i ens ha donat consells continus mentre volàvem per l’asfalt, però justament això ha sigut tot. Abans i després d’entrar al vehicle ens hauria agradat més comunicació i atenció. En cap moment ens han explicat res sobre el model de cotxe ni cap persona atén als acompanyants. Segurament estem acostumats a com s’organitzen experiències similars a l’estranger, i aquí, a casa nostra, ens han semblat més fluixa, a nivell social.

Sigui com sigui, trigaré molt de temps a que em marxi del cap el soroll d’un Ferrari, i la sensació d’haver-me sentit un autèntic pilot per un dia! Ah! I moltíssimes gràcies a la Cristina per saber com fer feliç a una persona!
Si voleu més informació d’aquesta experiència, consulteu la web de Formula GT.